Rakat nos och tassar på Maya

Varit ner och rakat nos, tassar, svansrot och lite på kisstofsen. Hon är så duktig och står helt stilla, men samtidigt så ser hon på mig som om jag vore dum med henne....stackars liten som inte riktigt förstår vad som händer. Men, är man en pudel så får man lov att acceptera detta...på gott och ont. Kisstofsen var svår att komma åt när hon står upp och jag ville inte tvinga henne att ligga på sidan....inte just nu iallafall. Det räcker med kloklippningen igår...då hon fick ligga på sidan och det var inte så uppskattat innnan hon accepterade att det var detta jag ville hon skulle göra.
 
Men, oj så svårt att komma åt all päls med rakapparaten jag har - helst hennes små tassar och mellan tramdynorna. Men, är ju van med denna så det får bli lite pill och trix innan allt är borta. Jag tycker nog jag lyckade relativt bra denna gång. Hon var också mer stilla idag än förra gången så jag kunde hålla på lite längre på varje tass...
 
 
Ska bada henne någon dag till veckan....och hoppas att hon accepterar fönen lite bättre denna gång. Hon skakade förra gången...suck....stackars liten.
 
Hon är underbar vår lilla Maya....helt underbar liten tös!
 
 
#1 - - Caroline:

Så söt hund. :)

Svar: Tackar :)
CARINA WESTIN