Massa saker som ska göras....

Idag är det mycket som står på agendan - imorgon så bär det av på en semestertripp!
 
Som om inte vi har nog med grejer att göra idag så ringde stomisköterskan Linda mig i morse (08:00) och ville att jag skulle komma och hämta en påsen med lite olika saker som hon tyckte jag skulle testa. I påsen var det lite smått och gott som två olika sorters packningsringar, två olika sorters stomipåsar + avfallspåsar för använda stomipåsar (gulligt av henne att skicka med)....annars har jag använd hundbajspåsar eller ica kassar som också funkar. Men, det känns ändå lite olustigt att testa mig fram med nya packningar och påsar under en semestertripp, men måste väl göra det än om det känns jobbigt. Hon ville också att jag skulle ta pulvret (Inolaxol) som gör avföringen fastare - morgon och kväll. Genom detta så kanske jag också får mindre läkage på huden - så nu är pulvret framtaget och instoppad i toalettskåpet inne i husbilen. Det var just lös avföring som jag hade stora problem med under förra semesterresan p.g.a grillning, alkohol och ojämna mattider....chansen är stor att det kommer att bli exakt detsamma under denna resa och den kommer att bli längre än den förra. Ska ner och testa en ny stomipåse och packning när jag skrivit detta inlägg klart...
 
 
Efter sjukhusbesöket så bar det av på Ica Kvantum för att handla inför resan i morgon. Panta flaskor....och sedan in och handla lite smått och gott. Oj, så mycket folk det var inne på affären...tur man har prisscannern att skjuta varorna med. Men, såklart så när det var det min tur att att betala på betalstationen så började en röd lampa att lysa - avstämmning...suck! Tur jag bara hade två fulla kassar med saker denna gång. När jag kom hem så var det bara att bära in allt i husbilen och stuva in i kylskåp, frys och skafferilådan.
 
 
Maya hon har det tufft nu....hon får ju knappt plats i korgen p.g.a. alla hennes leksaker (alla leksakerna är de som jag köpt till Royce och Kuro genom åren)....som nu Maya har fått ärvt. Hon kunde lägga sig ner och ta det lugnt när vi satte oss ner för att fika - annars har hon sprungit efter oss som en liten skugga. Hon passade på att sova en liten stund också....skönhetssömn behövs för en liten växande tös.
 
 
Har flyttat ut min älskade lavendel till farstukvisten så att Izabell och "Muffe" inte behöver springa ut på altanen för att vattna. Åh, så jag bara älskar doften av lavendel....undra om det finns en lavedelparfym till mig? Izabell och "Muffe" ska som sagt vara husvakt nu när vi är borta....tack i förskott älskade dotter och svärson eller kärson som en vän på FB brukar skriva.
 
 
Det vi har kvar att göra nu ikväll är att fylla på vatten i husbilen och just nu sitter vi och fixar med musik som vi ska ha med oss i husbilen. Kläder och sånt har vi redan lagt in i skåpen i husbilen och mycket hade vi redan lämnat från förra trippen...känns skönt. I morgon bitti så ska det kokas vatten till termosen och fylla på lite vatten i flaskor + lite annat smått och gott som ska ut i husbilen...bland annat min målarbok och färgpennor. Mayas saker ska också ut i morgon innan vi åker - som tex. hundburen, hundkorgen och kopplet. Tur jag är duktig på att skriva listor så att inget blir glömt hemma...det är bara att stryka så fort sakerna hamnat på rätt plats i husbilen.
 
Kommer att blogga om resan vi gör när jag kommer hem igen....det är så besvärligt att blogga genom mobilen och det tar sådan tid - men, det klart någon bild och inlägg kanske det blir ändå...om jag känner mig själv rätt...hahahah.
 
Spara