Hoting - Saxnäs

Vid 11:00 tiden så drog vi vidare mot Saxnäs denna gång, men några avstick på vägen. Vi behöver sträcka på oss...både tvåbenta och fyrbenta + fika sitter ju aldrig fel heller. Vi fick bara se renar en enda gång på hela vår resa runt vildmarksvägen - blev lite besviken faktiskt. Men, ack så vackert landskapet är här uppe i norr...
 
Se även tidigare inlägg från mobilen här...
 
 
Första stoppen blev vid Litsjöforsen....så vackert!
 
 
Efter en njutningsbar fika till forsens dån så åkte vi vidare...denna gång mot trappstegsforsen...
 
 
Nu så styr kosan mot Saxnäs där vi ska övernatta. Men, förstår ni hur vackert det är....jag bara njuter. Helst av allt skulle jag vilja stanna och ta bilder överallt, men får nöja mig med att ta bilder ut genom rutan på husbilen när vi susar över dessa unerbara landskap.
 
 
Allt började helt underbart på campingen, som egentligen är till för vintercampare. Solen tittade framoch värmde oss - så underbar skönt det var. Vi hann äta och njuta ett bra tag innan solen försvann bakom regntunga moln. Sedan kom de djur från helvetet...sviarn i miljontals känns des som. Oj, så de bet mig och Karin....resten verkade de hemska småkrypen strunta i an någon anledning. Jocke har räknat betten jag har i ansiktet....gissa....jo, 54 stycken och då har han inte räknat med betten jag har i hårbotten och på armarna...jag ser inte klok ut!
 
 
När solen försvann så blev sviarna ännu mera galna - så vi fick helt enkelt gå till varsin husbil och göra tidig kväll. Maya fick sin mat inne och hon har också blivit biten på insidan hennes lår och på gomagen.