Badat och klippt liten Maya...

Nu så var det dags att få bort all grus och jord ut den lilla hjälpredans päls + att jag vill att hon ska vara fin när vi åker ut på nya äventyr till veckan.
 
Hon är gudomlig att arbeta med - hon står blixt stilla, men fönen är fortfarande ingen rolig sak tycker Maya. Hon fick en lite mera vuxen klippning idag, bort med all bäbispäls som gjorde att hon såg ut som en liten pälsboll på fyra ben. Jag känner mig faktiskt riktig nöjd med mig själv....en skön känsla. Jag har inte totalt förstört henne iallafall och det känns så härligt. Det var ju så länge sedan jag klippte en pudel på traditionellt vis....men, vissa saker sitter trots allt kvar i ryggraden på mig....klapp på axeln Carina!
 
 
Åh, så jag längtar tills den första lilla tofsen kan sättas i henns lugg....men, än är det alldelses för kort. Jo, Jocke vägde henne igår kväll och då vägde hon hela 3,3 kilo!