Promenad med Jocke och doggarna...

Solen skiner och fåglarna kvittrar för fullt och det är bara -3 grader ute.....underbart promenadväder med andra ord. Jag, Jocke och hundarna gick ut och njöt i solen i ca 1 timma (4,3 km). Det går visserligen sakta, men då hinner jag njuta desto mer.
 
Det som är lite mer tragiskt är att jag tror inte jag kommer att kunna gå så långa promenader med Royce mer...buhu! Han  haltade ordetligt på slutet och till och med hoppade på tre ben ibland....lilla stackars vovve. Det är svårt att inse att man har en handikappad liten varselse här hemma....hela livet ställs upp och ner. Hur ska vi lösa detta? Köpa en kärra som han kan åka i....en pulka? Ja, något måste vi ju göra....för han vill inte vara ensammen hemma.
 
 
 
Magen har sakterliga börjat komma igång, men har fortfarande så ont ibland. Det tar nog ett tag för magen att vänja sig vid mat igen (åt ju knappt någonting alls från söndag - fredag). Så denna promenad hoppas jag kommer att göra susen......både för kropp och själ och mina tarmar. Kommer vara hemma inatt från jobbet - känner att jag inte pallar med ett 12 timmars skift direkt just nu. Är skakig i benen efter denna promenad och så får jag sådan magknip ibland så man bara vill dra något gammalt över sig (har totalt 0 i kondition just nu). Så satsar på att vara på jobbet måndag natt istället...