Brev från Landtstinget

Hjärtat åkte upp i halsgropen idag när jag gick för att kolla brevlådan....det hade kommit ett brev till mig från Landstingen. Jag går ju som sagt var och väntar på att få en operation som ska häva stomin jag nu har på magen. Jag har ju länge längtat efter att få operera bort stomin och äntligen kunna leva som en "normal" människa igen + och att kunna sova på magen och bada.
 
 
Jag är alltså nu uppsatt på en väntelista för operation. Men, den fundering jag har är textraden - "...på något av våra sjukhus i länet". Vadå? Vad menar dom? Ska jag operera mig i Sundsvall, Sollefteå eller Ö-vik? Jag vill inte ligga ensammen i någon sal i en annan stad.....det vill jag ju inte. Snyft! Som jag har förstått det så kommer jag att vara inlagt i minst en vecka efter operationen. Hur ska folk/Jocke kunna hälsa på mig om jag inte får operera mig i Ö-vik?
 
Undrar nu när kallelsen till operation kommer att dimpa ner i brevlådan? Börjar redan gruva mig.....och längtar på en och samma gång - en knepig känsla i kroppen! Hoppas bara inte kallelsen kommer nu innan jul - vill ju kunna ha min minisemester (3 veckor) och framförallt kunna äta utav julmaten med mina nära och kära...inte ligga på sjukhus och bara få äta flytande föda tillsammans med andra stackars inlagda och sjuka människor.