Promenad i Ö-vik...

Jag och Maya åkte in till stan...vi ska träffa Izabell vid 12:00 tiden. Vi väntade på henne i stora lekparken inne i stan och passade då på att låta Maya inspektera alla leksakerna som finns där....hon är tuff den lilla tjejen.Vi hade en sådan tur att de knappt var någon alls i lekparken denna dag så vi kunde gå runt utan problem.
 
 
 
Jag tänkte att jag ska träna lite koppelträning och låta henne (Maya) möta andra människor, hundar och alla fåglar som finns nere vid vattnet.Vi gick ned mot arenan och runt där mot inre hamnen, det är ett fint promenadområde där nere. Maya skötte sig relativt bra, men alla nya dofter gör att hon lätt glömmer att hon inte ska dra i kopplet. Men, med lite godis kom hon snabbt på att om jag tittar på matte så får jag en godisbit....
 
 
Vi gick in på Zoobutiken en sväng för att kolla på lite kopplel och sånt. Jag hittade både ett halsband och koppel som jag vill köpa till Maya - det ver ett rundsytt läder halvstryphalsband och det fanns även ett rött läderkoppel också. Men, det kändes lite dumt att köpa halsbandet nu när hon fortfarande växer...håller tummarna att halsbandet och kopplet finns kvar när hon vuxit klart. Hon håller just nu på att tappa tänder i rasande fart...så snart så är hon kanske färdigvuxen. Hon ville ha de flesta av leksakerna som fanns där, men denna gång fick hon ingenting...
 
 
Efter vi varit där gick vi alla tre till villa kiosken för att köpa varsin glass. Jag och Maya delade på en mjukglass och Izabell tog kulglass. Mjukglass är så otroligt gott...det tyckte nog Maya med. Det är så mysigt att man kan sitta ute och bara prata och njuta av tillvaron...än fast det var mulet ute.
 
 
Nu är Maya trött och la sig direkt inne i bilburen när vi kom till bilen igen och nu sover hon i hennes nya tröjbädd som jag gjorde åt henne igår medan jag skriver detta inlägg.