Ner i klipprummet...

Maya har inte så långt hår på nosen, men ju mer jag är nere i klipprummet desto lättare blir det för varje gång. Hon är duktig, men inte avslappnad som jag hade önskat mig. Hon står visserligen stilla, men hon vill INTE ta godis från min hand. Vi passade på att klippa hennes klor (jisses så de växer snabbt på henne) på samma gång, det är Jocke som står för den biten. Jag MÅSTE fixa bättre belysning i klipprummet, mina ögon behöver mera ljus på äldre dagar....suck! Tränade en liten stund med fönen också....träna, träna och åter träna på alla de saker som hon kommer att vara med om massor med gånger i hennes liv. Ny tofs fick hon också, när vi ändå höll på....
 
En liten fråga till er pudelfantaster - vart köper ni gummibanden till eran pudels tofs i fåret? Jag skickade idag efter ett paket gummisnoddar i latex, små, bl. färger 1000-pack för 100 kronor från Eurogroom.
 
I tunnan med allt hundhår börjar de bli riktigt vackert, med en massa olika fäger - allt från svart, vitt, aprikost och rött. Det finns kvar päls där av både Kuro och Royce....det känns vemodigt att ta i deras pälsar nu när de inte finns bland oss längre...
 
 
När vi var klara så gick vi ut på gården och busade och jag gick in i "snickeriet" för att hämta en grej, inte så smart av mig. Maya följde naturligtvis med in i allt sågspån och blev alldeles beige i pälsen....suck. Hon var väldigt intresserad av älghornet (en älg som Jocke skjutit), hon kanske är en undercover älghund...hahahah!