En massa ärenden...

Redo för en dag med massa ärenden...nu åker vi!
 
 
Klockan 13:00 lämnade jag in bilen igen till Nordemans....kurvljusets varningslampa tänds igen. Nu ska de för andra gången byta ut hela lyktan....suck! Ska få hämta den vid 16:00. Jocke stod och väntade på oss....in med Maya i hans bil medan jag gick in och lämnade mina bilnycklar. Skjutsa Jocke tillbaka till hans jobb och sedan åkte jag och Maya ut till Järved....till mina föräldar.
 
När jag kom fram till Järved fick jag först frukost och sedan gick vi ut på en promenad bort mot den lilla stranden....jag, Maya, min mamma och Izor. Maya tyckte det var så härligt att få springa lös och busa och snusa överallt. Hon var nere vid vattnet, men missbedömde djupet igen och blev riktigt blöt. Klant!
 
 
Sitter nu hemma hos mina föräldrar för att vänta på att klockan ska bli 16:30 så jag kan åka och hämta mina bilnycklar och sedan ställa bilen på Jockes jobbparkering och vänta in honom när han slutar 17:00. Men strax före 16:00 ringde de från Nordenmans och han sa att det har blivit lite problem...varningslampan tänds fortfarande. Han undrade om de kunde få ha bilen kvar tills i morgon, så skulle en annan del som de ska byta ut komma. Suck! Nu är jag utan bil tills imorgon...hoppas nu bara att den lilla grejern (som de får hem i morgon),  som styr lamprona är den grej som behövs för att fixa till problemet. Åkte in till Jockes jobb och jag och Maya gick för att möta honom...
 
 
Nu när vi är två i bilen så passade jag på att åka förbi Rusta....nu ska det inhandlas grejer för att göra en egen Snuffelmatta. Nu ska mattan halveras och sedan ska det klippas remsor i massor av fleecefiltarna...och sedan är det bara att knyta.