Fixa håret + lite annat!

Har dragit ut på detta i evigheter nu...men, jag måste bara fixa mitt hår nu. Jag har för ett tag sedan fått hem att jag måste förnya mitt körkort, och har inte orkat tidigare. Men, datumet som det nya kortet skall vara inlämnat närmar sig med stormsteg...så då är det bara att boka tid hos Izabell innan. Vill ju gärna se vettig ut i håret på det nya körkortet...
 
Här är mitt favoritträd i hela staden (Ö-vik)....helt magiskt och helt underbart...även fast grenarna forfarande är bara!
 
 
 
Jo, hade med mig ett vackert påskägg till Izabell också.....det är ju snart påsk trots allt! Ägget är av plåt och kan också stå rätt upp + att det är en massa godsaker därinne. Lila passar till Izabell....
 
 
 
Nu börjar förvandlingen - på Ödlan & Brorsan. Izabell färgade mitt hår och så bestämde vi oss för att göra en undercut....som betyder att hon rakar bort hår bak i nacken och gör ett mönster på frihand. Jag ville ha en lotosblomma...och det fick jag! Nu försår jag hur en pudel måste känna sig för första gången i mitt liv, det var faktiskt helt ok...det killades lite ibland bara. Det känns helhäftigt att ta på....har aldrig i mitt liv haft så kort hår någongång. Men, det rakade partiet syns inte om jag har håret utsläppt. Det som ska bli skönt är att allt hår kommer att vara fast i tofsen när jag väl sätter upp det, annars så ramlade underhåret ner och bildade som en ful krans längst ner. Tack Izabell...du är bäst!
 
Det som var lite jobbigt var att medan Izabell formgav lotusblomman så stannade en utländsk män utan för fönstret och bara råstirrade på oss, han hade banne mig näsan uttryckt mot rutan. Än fast vi visade tydligt att vi sett honom, så vek han inte undan med blicken...spoooky nanting! Men, när lotusblomman var klar och Izabell släppte ner det långa håret jag har kvar över...så gick han tillslut! Funderade på att ta upp kameran och knäppa kort på honom, men jag vågade inte.
 
 
 
Efter jag blivit fin i håret igen....så bar det raka vägen ner till Expert för att knäppa kort för körkortet. Alltså...varför ska man alltid se ut som en blek förbrytare på körkortet? Jag var inte nöjd med det första kortet, men det andra så exakt likadant ut...suck! Men, va fan....hur ofta visar man körkortet egentligen! Så här i efterhand så kan man ju tycka att fotografen kunde ha sagt att jag kulde ta av mig koftan så att bilden såg mer enhetlig ut...men icke sa nicke. Detta tänkte jag inte på förrän jag kom hem....men, nu är ju det gjort iallafall!