E4:an förbi vårt hus!

Jisses amalia.....kan inget annat säga.....jisses amalia!
 
Nu så dundrar massor med bilar förbi vårt hus genom att de dragit om E4:an i några veckor på grund av vägarbete. Har nog inte riktigt insett hur trafikerad E4:an är förrän idag....det kommer bil på bil på bil och så några långtradare och så några långtradare till och så kommer det bil på bil på bil. Ljudet som de för går inte av hackor heller....jag som sover på dagarna. Hur ska detta gå?
 
De tar liksom inte hänsyn till mig och hundarna heller - de bara dundrar förbi så jag och hundarna måste gå nere i diket för att inte bli påkörda känns det som. Det regnar ute och det gör ju inte saken så mycket enklare för mig och hundarna heller...oj, så de har stänkt ner oss - helst då långtradarna. När vi går efter vägen i vanliga fall (som naturligtvis inte har någon trottoar/gångbana) så brukar bilisterna och långtradarna hålla ut i andra vägbanan, men nu går det ju liksom inte genom att det är en sådan trafik från båda hållen.
 
Det tog ca 5 minuter för mig att bara hämta posten idag....arrrghhh! Först får jag stå och vänta på att komma över vägen till postlådan och sedan är det samma väntan igen för att kunna komma in till huset igen.
 
3 VECKOR AV DETTA.....jag kommer att bli GAAAAAALEN!
 
 
Tacksamhetsdagboken kommer att bli så svår idag....känner mig inte det minsta tacksam över det som rullar förbi vårt hus i massor. Är inte heller tacksam över regnet och blåsten.....suck. Men, ett försök - det finns alltid saker att vara tacksam över om man får tänka till en liten stund först...
 
Tacksamhetsdagboken:
  • Är så tacksam att det finns regnkläder både till människor och hundar
  • Är tacksam över mina gummistövlar
  • Är tacksam över att få komma in i huset efter promenaden
Spara
Spara
Spara
Spara