Ledsen och arg på samma gång!

Varför ska det vara så svårt att hålla isär mitt och ditt?
 
Både min och Jockes cyklar har blivit stulna från vår gård natten mot fredag.....våra fina cyklar. Jag blir så ledsen och riktigt förbannad.....varför? Där jag bor...ute på landet ska detta inte bara hända...eller?
 
Detta är min rosa cykel och Jockes blåa i bakgrunden.
 
Det som jag mest blev ledsen över var "springern" vi båda har monterad på båda cyklarna + att Jocke har ett snabbfäste för cykelkärran som Royce får åka i när vi tar längre svängar med cyklarna. F....n också!
 
Inte gladare blir man heller när man ringer det berömda telefonnummret 11414 - till polisen. När vi fick svar så var det en telefonröst som sa att de har hög belastning just nu och att vi hade nummer 97 i kö och att det skule ta minst 28 minuter innan de kunde ta vårat samtal. Allvarligt? Vart är Sverige på väg egentligen? Tänk om jag hade sett ett misstänkt rattfyllerist, ett skadat djur efter vägen, misstänksam bil eller något annat....28 minuter innan man ens får tala med någon...ja, då har rattfylleristen kanske hunnit parkera, djuret plågats till döds eller den misstänkta bilen kommer vara långt borta vid det laget.
 
La ut detta att vi blivit stulna på FB och ganska snart så hörde en vän (Suzan Engström) av sig och sa att hon sett en rosa cykel i Bonäset som har en springer moterad på sig. Sagt och gjort...slutade lite tidigare från jobbet i morse och åkte ut dit hon sa hon sett den ...och döm om min glädje. Där stod den efter vägen...min cykel. Men hur i hela världen har den hamnat i Bonäset?
 
Vi bor lite längre bort än vad kartan visar - ovanför Sörbyn (mitt på kartan längt upp) och cykeln hittade i Bonäset...bredvid den blå pluppen på kartan.
 
Fick efter mycket bängel och slit tillslut in min cykel i bilen och åkte hem. Väl hemma och lastade ut cykeln så såg jag att lampor var trasiga och min fina cykelpump är borta...men, det allra bästa var att springern satt kvar. Jag har inte provcyklat den än så jag vet inte om det finns fler saker som är trasig....hoppas inte det!
 
 
 
Då var det bara Jockes cykel som är borta....har försökt leta den medan jag körde till och från jobbet igår, men jag såg inte till den.
 
Här är cykeln som fortafarnde inte har kommit hem. Snälla om någon ser den hör av er till mig....vi behöver verkligen våra cyklar.
 
Åh, vad jag skulle vilja få reda på vilka idioter det var som stal våra cyklar....undra hur dom skulle tycka om jag snodde något av dom? Svin är vad de är.....kort och gott! Visst är det knepigt att där asylboenden öppnar så börjar saker att försvinna. Mina föräldrar känner de som bor på andra ställen i Ö-viks kommun och de har alla fått börja låsa in varje pinal på kvällarna....annars är de borta dagen efter - allra helst cyklar! Faan också!!!
 
Idag är det inte lätt att skriva något i tacksamhetsdagboken, men jag gör ett försök!
 
Tacksamhetsdagboken:
  • Är så tacksam över att jag fick in ett tips om vart min cykel var (Tack igen Suzan).
  • Är tacksam över spridningen som sker via FB
  • Är så tacksam att jag fick in min cykel i bilen och att springern är kvar på den.
Spara