Häxmästaren

 
 
Nu har jag lyssnat klart på dessa underbara böcker om Häxmästaren och hans familj. Så otroligt bra och jag bara älskar dom. Island har stor del i dessa böcker och åh...vad jag skulle vilja åka dit någon gång i mitt liv.
 
Så här står det på baksidan av den första boken:
 
Första boken i Margit Sandemos nya, historiska romanserie HÄXMÄSTAREN - en epsik saga full av kärlek, mystik och övernaturliga krafter.
 
Den första boken börjar i Bergen av slutet av 1600-talet. Tiril Dahl växte upp som ett ensamt, osjälviskt barn i skuggan av sin vackra syster Carla. Med åren började onda saker att ske omkring de unga systrarna. Tiril befinner sig i ett hopplöst dilemma, och till slut kunde det bli livsfarligt.
 
Hjälpen kommer i form av den unge affärsmannen Erling - men samtidigt dök en mystisk, skrämmande islänning upp. Hans namn var Mori, och han hade bestämt sig för att bli tidernas stärste häxmästare...
 
Helt utan tvekan så får denna serien en stark 5:a.
 
I denna serie så handlar det om häxmästaren Mori och hans fru Tiril och deras barn. De kommer att bli jagade av Solriddarna som fått reda på att Tiril fått en del av en skatt som de vill ha - denna skatt fick Tiril av sin mor som lämnade henne till andra människor när Tiril var nyfödd. Riddarna jagar dem genom alla böckerna och Häxmästaren och hans vänner, andar och Lemurer + lite hjälp av Isfolket ibland. Alla är på jakt efter solen, en ingång till en annan värld - där Lemurerna kommer ifrån...
 
 
Nu hoppas jag att Solensrike också kommer att bli inläst på Storytell.....