+ och - under året som gått 2016

Har nu lagt upp bilder varje nyårsafton på saker som varit bra om mindre bra under året som gott. Det är alltid enkelt att hitta de som är positiva och alltid lika svårt med de saker som är negativa. Men, här kommer i alla fall årets upp och nedgångar - de positiva bildera kommer först:
 
Januari
 
+ Solen som gör mig så glad och lycklig
 
- Kuro till veterinären...svullen nos
 
Februari
 
+ Jag och Izabell åker på en minisemester till London
 
- Jocke har fått bältros
 
Mars
 
+ Droppar från taken
 
- Mycket smuts och grus dras in just nu
 
 
April
 
+ Tussilagon börjar spira i dikeskanterna...nu är det vår
 
- Kuro kastreras...har en tumör på ena pungkulan
 
 
Maj
 
+ Underbara körsbärsblommor....nu är sommaren nära!
 
- Båda min och Jockes cyklar blir stulna....hittas men trasiga
 
 
Juni
 
+ Köpt mig en nya kamera
 
- Kortisonspruta i tumleden....aj så de gjorde ont!
 
 
Juli
 
+ Vår nya husbil som kallas för SARA har kommit hem till oss
 
- Spöregn och åska under när vi var inne på Zoo
 
 
Augusti
 
+ Njuter ute i kvällssolen med en god drink
 
- De nya tummskydden gjorde ont
 
September
 
+ Underbara soluppgångar
 
- E4:an dras förbi vårt hus i flera veckor
 
 
Oktober
 
+ Köpt en ny bil
 
- Husbilen lämnas på vinterförvaring
 
November
 
+ Utebelysningen tänd
 
- Gråt, blött, trisk och kallt under promenaderna
 
December
 
+ Julskinka, senap och tunnbröd....nu är julen här!
 
- Halt ute...till och med sandbilen har åkt ner i diket
 
Ja, det var 2016 det! Nu hoppas vi verkligen på att 2017 blir minst lika bra....eller hur!
 
Nyårslöften?
 
Brukar ni avge sådana? Vilka är isåfall era löften inför år 2017? Jag har bestämt min för att försöka gå minst 10 000 steg varje dag....bara i dag i denna skrivande stund har jag gått 7676 steg.
 
GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA! Hoppas 2017 kommer att bli helt underbar för var och en av er!
 
Spara