Kuro är nu julfin...

 
 
Har glömt att skriva om vattenstrulet tidigare i veckan. Jag hade badat Royce och allt var frid och fröjd, men när jag i stort sett var klar så började det spruta vatten innifrån tvättstugan. Jag hann tänka att nu har slangen lossnat från kranen...men icke! Vattnet sprutade rakt ut från kranen in i väggen i fullt tryck, vredet hade lossnat. Tur man är en rådig dam och sprang snabbt och stängde av huvudkranen och ringde till Jocke. Hela ena vredet där man ställer hur mycket vatten skom skall komma ut genom slangen hade lossnat och låg på govet med en massa små plastbrickor. WTF! Vi lyckades lösa problemet temporärt så jag har vatten i resten av huset - utan att det sprutar vatten i källaren. HATAR vatten som kommer från ställen de inte skall komma ifrån....så Kuros julbad fick vänta....tills idag! Jocke har satt dit en ny blandare.
 
 
Nu tar vi nya tag och hoppas att den nya blandaren skall hålla! Ner i källaren och blöta ner och schamponera Kuro och sedan torka och klippa. Det gick så otroligt fort genom att jag redan tidigare i veckan hade rakat honom - det var inte så mycket päls kvar att torka på honom.
 
 
Efter vår trevliga stund tillsammans i klipprummet så blir han så himla glad att få komma ut i friska luften och springa lite. Sagt och gjort - öppnar dörren och han flyger ut som han vore skjuten ur en kanonkula och så lilla Royce efter. Skönt att stäcka ut sig efter fått stått still en stund...
 
 
Tacksamhetsdagboken:
  • Är så tacksam över att vattenblandaren är fixad
  • Är så tacksam över att ha två rena och julfina hundar
  • Är så tacksam över att solen skiner