1:a Advent

 
Idag så är det den 1:a advent och regnet piskar i vinden. Inte så mycket julstämmning må jag säga! Men, tur det finns stjärnor och ljus att förgylla det trista mörka med....älskar denna årstid. Det är bara så synd att den bara är en allt för kort tid på året...
 
...och jag är fortfarande sjuk så Jocke har fått gått ut med hundarna i busvädret + att det inte blev någon klippning/rakning av Izor denna helg. Vi får helt enkelt fixa lilla vovven nästa helg :)
 
 
1:a advent och lilla ljuset är tänt (ska åka och köpa riktiga blockljus så fort jag blir frisk). Man tager vad man haver...
 
 
Jocke ute med vovvarna - alla tre
 
 
Full fart in i stugvärmen
 
 
Nu ska det väl vara f...n om jag inte blir kvitt hostan....
 
 
Izor myser i soffan
 
 
Kollar om utebelysningen fungerar - en del av den röda slingan ville inte börja lysa...men, det går nog bra ändå. Den ska upp i körsbärsträdet så fort jag blir frisk och det slutar att regna ute, man bör vara två när man sätter upp den...
 
 
Regnet öser bara ner....