Kameran

 
Har tappat kameran i golvet i köket - på stenhård klinkers. Det gick inte alls bra kan jag säga! Objektivet är snett, slutarringen längst fram på kameran har lossnat, ripa på glaset och det går inte att zooma och korten blir suddiga. Faaaan också! Jag som älskar min kamera, kan inte vara utan....så är det bara!
 
Ringde försäkringsbolaget och där blev jag lite chockad över hur lite man egentligen får ut på en skada. Allt som allt så skulle jag få ut 492 kronor på försäkringen....492 allvarligt! Kameran har sjunkit 1000 kronor i pris sedan jag köpte den för 7 månader sedan, enligt nån sida försäkringskillen kollade på. På det så är det 80 % de betalar ut - självrisken på 1500 kronor. Det blir så här: Kameran värde idag 2490 - 80% = 1992 och så den summan - självrisken = 492 kronor! Kul...eller?
 
Ja, det blir bara att åka in till stan idag och köpa in en ny kamera till mig....så djävla onödigt! Faaaan att man ska vara så klantig! Tur att Jocke har en kamera som jag får låna tills jag köpt en ny!
 
 
 
Det var den kameran det!

 
 
Objektivet = snett
 
 
 
R.I.P