Ponydoodle

På något underligt sätt så började Kuro att förvandlas till liten svart ponny - samma natt som han fylld 6 år! Oj, vad underligt????
 
 
Nä.....skoja bara - detta är INTE Kuro ;) - men han börjar att se ut som en häst/ponny!
 
Jag hade sett en som hade en vit storpudel här i Ö-vik en gång som var klippt som en ponny + att jag sett et portugisisk vattenhund klippt på samma sätt. Ha sedan dess varit suger på att testa denna speciella frisyr någon gång. Så på Kuros 6-års dag så började förvandlingen...han ser väldigt annorlunda ut.
 
 
 
Manen börjar ta form...
 
 
 
....den ska bli längre så småningom...
 
 
 
...han har även fått hår på hovarna...vad det nu heter på hästspråk?
 
 
 
Ponydoodle Kuro...
 
 
 
 
Tidigare på dagen innan jag badade honom så gick vi ut på en promenad med hundarna och Jocke kastade snöbollar till Kuro och jag försökte få en bra bild på honom som ponny....men hua vad svårt att få ett bra kort. Han är liksom så snabb....
 
 
 
 
...full fart efter snöbollen
 
 
 
Skön stil....
 
 
 
...kollar på när Jocke kramar snöbollen....
 
 
 
 
Yeeeehaaawwww - där kastade han den!
 
 
 
 
Kom igen...kasta då! Jag ser den ju i din hand....
 
 
 
Kuro flyger...
 
 
 
Kuro in pony style...
 
 
 
Spara
Spara