Fixar Kuro ute...

 Vilken underbar dag det varit idag - solens skiner och det blåser. Kan det bli bättre? Inga flygfän....
 
Efter jag och Jocke varit och badat på förmiddagen så åkte rakapparaten fram - dags att raka bort lite päls på Kuro. Det var fortfarande varm och skönt i solen så det var bara att dra fram skarvkabeln och hämta rakapparaten - och sedan kalla in Kuro. Han förstod vad som nalkas för han kom med tunga steg fram till mig och Royce han stack direkt upp på farstukvisten och satt där och tittade på behörigt avstånd....
 
Jag tror ändå att Kuro tyckte det var skönt, genom att han kunde ligga ner och mysa i gräset samtidigt...
 
Jo.....jag flätade hans man med!
 
Skarvkabel och rakapparat ute i det gröna sköna...
 
 
Karda och sax ligger beredd...
 
 
...tunga steg på Mr Kuro!
 
 
...och Royce ligger på betryggande avstånd från rakapparaten :)
 
 
...rätt skönt ändå att få ligga ner och mysa i gräset än att ligga på ett trimbord!
 
 
...ena halva rakad!
 
 
...andra sidan inför rakning!
 
 
Skönt att vila huvudet på mattes fot/ben...
 
Kuros päls - det var en del som försvann den här gången med ;)
 
 
Kuro överlycklig att rakningen är klart för denna gång - glädjeskutt över krattan!
 
 
Flätar Kuros man - och han sitter snällt och låter mig gorma med snuddar och hårklämmor ;)
 
 
.....brades!
 
....ståtliga Kuro!
 
 
Spara