Ormbiten

Nu var det en tid sedan jag skrev i denna blogg. Ja vad har hänt...

I slutet på april blev Royce biten av en huggorm (blä). Vi var på en promenad på måndags eftermiddag och hundarna fick vara lösa när vi gick ner till en badplats. Märkte på hemvägen att Royce var lite konstig och slö. Jobbar ju som sagt var natt nu och när jag kom hem på tisdagsmorgon, så haltade han rejält. Jag trodde att han hade sträckt sig, så vi gick inte på någon promenad den dagen med honom. På onsdags morgon hade han svällt upp farm på bogen och bakom ena frambenet. Ringde veterinären och skulle få komma dit dagen efter (torsag). Jag trodde att han sträckt sig ända fram tills han svällde upp...Stackars liten! Veterinären kollade honom och hittade två märken fram på bogen och han konstaterade på en gång att han blivit ormbiten. Han fick direkt motgift och dropp i 2 timmar och fick komma tillbaka dagen efter och han fick dropp i 8 timmar till. Usch, vad hemsk jag kände mig som inte insåg att han blivit biten, det är inte så lätt när man har hundar med päls och att han inte ens gnällde till när han blev biten...



Veterinären sa att hjärta, njurar och lever kan ta stryg av ormgiftet. Men, efter blodprov och lyssnande på hjärtat, så blev han blivit friskförklard efter denna hemska händelse. Pust, vad skönt!!!

Spara
Spara