Promenad


Det som skulle bli en långpromenad, blev inte så lång. Vi hade varit ute i ca 30 minuter och hundarna kunde springa lösa. Jag kallade in hundarna och då såg jag att Kuro haltade. Jag trodde att det hade fastnat en snöklump i den vänstra tassen bak, men då såg jag att det var blod i snön. Tittade efter och såg att han skurit sig i den bakre trampdynan... Men, på vad? Jag rengjorde så mycket jag kunde och började gå hemåt, det är ju bara att "gilla" läget - det är ju inte så att man kan ta honom under armen direkt... Men när vi kom hem hade det slutat blöda. Rengjorde nu på riktigt och sa åt honom att gå och lägga sig en stund. Snäll som han är så gick han in i sin bur och la sig! Min duktiga vovve!

Vad kan han ha skurit sig på? Men, det klart man kan ju inte se allt som gömmer sig under snön...