Gene Fornby


Idag så var jag ute med hundarna vid Gene Fornby och gick en promenad i den underbart härliga skogen. Hundarna tycker det är så roligt att gå på ett ställe som vi inte brukar gå så ofta, det är många nya spännande lukter för deras nosar. Kuro han springer hela tiden och ibland så kommer han alldeles för långt ifrån mig, det gillar jag inte! Jag passade på att gömma mig bakom ett träd och väntade på att han skulle upptäcka att jag var borta. Det tog inte lång tid innan Royce hittade mig (han brukar alltid hålla sig relativt nära mig), men det tog längre tid för Kuro. Jag kunde se honom mellan några grenar och såg hur han blev snopen av att helt plötsligt vara helt ensammen. Han stod ett tag och tittade runt och sedan kom han i full fart och sprang förbi mig med ett par meter och nästan vände i luften och sprang fram till mig. Oj, vad han var glad att se mig och Royce igen! Efter den lilla episoden så sprang Kuro inte så långt ifrån mig, utan kollade bakot hela tiden så att jag skulle vara kvar!



       


En annan sak jag har gjort är ett hundgaller till bilen. Jag har inte råd just nu med ett fardigt så då får man hitta på en lösning själv. Jag och min pappa fixade ett galler som passade till min bil av två kompostgaller, det funkar hur bra som helst.Det är kanske inte så vackert, men funktionen fungerar hur bra som helst. det är så skönt att kunna ha bagagekuckan öppen när det är varmt ute, när man tex går in på affären...

 

Spara