Veterinären

09.10 hade Royce tid hos veterinären här i Ö-vik. Veterinären kom in och tittade på vårtan, han försvann ut ur rummet igen och var borta ett tag. När han kom tillbaka hade han med sig en sax och sa att vi klipper helt enkelt bara bort den. Shit! Jag höll i Royces huvud och veterinären tog fram saxen och klippte till. Royce han reagerade inte alls, jag hade förväntat mig att han iallfall skulle gnälla till - men ingenting! Veterinären baddade "såret" med ett medel som ska vara celldödande, lotagen (eller nåt sånt), då gnällde Royce till och veterinären sa att det svider bara.

Jag fick nu med mig en litet glasrör med lotagen som jag ska badda på såret med en topps en gång om dagen i fem dagar. Jag måste vara försiktig när jag öppnar flaska så att jag inte får på händerna eller att det skvittrar i ansiktet på mig. Han sa också att jag ska badda försktigt så att Royce inte får något medel i ögat.  Men, herregud - vårtan satt ju på ögonlocket, nu gäller det att ha tungan rätt i munnen. Vad är detta för medel? Veterinären sa också att det finns en risk att vårtan kan komma tillbaka och då sa han att då kan du själv bara klippa bort den. Jo tjena! Den dagen den sorgen!

Passade på att väga hundarna när jag var där: Royce -  9,6 kilo och Kuro -  25,0 kilo...

     

På veterinärstationen så träffade jag en veterinärassistent som också hade en pudel, en brun toy tik. Hon sa att hon höll på att träna henne i viltspår. Hon berättade hur hon la sina spår och att jag gärna fick komma in och hämta en älgklöv efter älgjakten. Hon berättade också att man kunde köpa blod på affären (det visst inte jag)....Nu ska jag försöka fixa lite blod och prova om Kuro är intresserad av att följa spår - det är jag nästan 100% säker på att han gör....

Spara